דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לסוכן המכירות 

מאת    [ 25/01/2008 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 9153 פעמים ]

עצות לסוכן המכירות:
איזה עולם זה עולם המכירות, אם יש לנו את זה בדם זה שם לתמיד!!!
זו דעתי המבוססת היכרות מעמיקה עם סוכני מכירות רבים וטובים.
מפגישותיי עם סוכני מכירות,השאלה בה נתקלתי פעמים רבות היא:נראה לך שאבדנו את זה???
תשובתי: לא!!!!!!!
פרקטיקה, תרגול מיומנויות, אימון וכישרון מהווים בסיס איתן למכירה מוצלחת.
סוכני מכירות יקרים שלי,ליקטתי עבורכם מספר עצות לייעול ושיפור תהליך המכירה.
ואלו עצותיי:

1.דע את "השפה" של הלקוח מולך:
מי שחי את עולם המכירות נתקל בגישות שונות בנושא:
בתיאוריה- 4 סוגי לקוחות: משימתי, מנתח, רגשי ומקדם.
בשפה האקדמית מדובר על דירוג ערכי, המצביע על תפיסתו של הקונה מולנו.
משמעו:עלינו לדבר בשפת הלקוח ולא לצפות ממנו לדבר בשפתנו. למעשה אנו מעוניינים בהזדהות של הלקוח עם מוצרנו ולשם כך עלינו להבין מאין נובעים צרכיו למוצר.

2. מדרג המכירה:מקרב, מברר, מכוון , סגירה, מכירים??
לא לדלג!!! שלבי מכירה אלו בנויים על-מנת להתקרב ללקוח, לברר את צרכיו, לכוון
אותו למוצר ולסגור את המכירה.

3. טיפול בהתנגדויות:
ישנם התנגדויות אמיתיות וישנם התנגדויות שאינן.
אם כך הכיצד נזהה מהי התנגדות אמיתית??
המלצתי לפתיחת התנגדויות הינם שאלות מסוג:
"במידה ו...." , "נניח ש...." , "אני מבין ש.....", "אילולא........" במקום הנקודות הכניסו את דברי הלקוח והשמיעו לו את דבריו , אח"כ דרושה הקשבה מלאה.
עצה נוספת: היא שאל:"למה"? "מדוע"?
"מדוע אין לך זמן"?, "למה לא תוכל לרכוש"? וכדומה...
כאן הקשיבו הקשבה מלאה לתשובת הלקוח, יתכן ותשמעו התנגדות פתירה.
עצה אהובה עלי..... ישירות:
"מה עלי לעשות על מנת ש......."? ("תצטרף אלינו", "שתהיה לקוח שלי" וכד'...) מכירה הינה חיזור לכל דבר, אם כך רצוי שנדע מה עלינו לעשות על מנת להשיג לנו "פרטנר" משמע,לקוח חדש.
תתפלאו :התשובה לשאלה זו לעיתים פשוטה מכדי לתאר!!!

4. חזות:
הראו מיליון דולר, הריחו כמו מי שיצא כעת "מהסופר פארם" לאחר התזות מרובות של מיטב הבשמים היוקרתיים, הלבישו עצמכם בבגדים נוחים ואהובים עליכם המותאמים לאופי המוצר אותו הינכם מעוניינים למכור, חייכו והרבה!!!

5. הקשבה: אתם באתם למכור והנכם מעוניינים בלקוח, אם כך :
בני האדם,רובם אוהבים להשמיע עצמם. לעולם אל תפסלו את דברי הלקוח במשפטים כמו:
"אתה טועה" , "אני אסביר לך", "זה לא כמו שאתה חושב", "מי אמר לך את זה"???
חלילה!!!!!!!!!!!! בנוסף לעולם אל תאמרו את מילת - "אבל" !! מילה זו
משמעה DELETE .
היו קשובים!!!!! אם ברצונכם למחות על דעתו של הלקוח , אמרו :
"אתה צודק אם כי ניתן ...." , "בנוסף ל....", "לקוחות רבים אומרים לי ש........" וכד'.
אמפתיה והזדהות הינם הדרך לליבו של הלקוח ולשם כך דרושה הקשבה מלאה.

6. מתחרים:
לעולם לא!! אל תזלזלו במתחרים שלכם.
משפטים כמו: "הסחורה של המתחרה פגומה", "הם שקרנים" , "יקרנים" וכדומה.
זלזול במתחרה הינה הדרך לאמור ישירות ללקוח: ראה אני דורך על גוויות כשאני צריך דבר מה,כך אדרוך גם עליך.

7. אכול ושתה:
בבית העסק של הלקוח או בביתו, הציעו לך לשתות או לאכול? אל תאמר "לא תודה" , שתה מכוסו ואכול מצלחתו אם ברצונך שיאכל הוא מצלחתך .

אני מאחלת לכל סוכני המכירות באשר הם יושרה פנימית,מורל גבוה ואמונה במוצר אותו הם מייצגים,לטעמי זו הדרך להצלחה!!!!



מירית לוגר: מאמנת ומלווה סוכני מכירות בגופים מובילים במשק הישראלי. לחברות המבוססות על מערכי שיווק קבועים.
"הרצאותיה של הגב' מירית לוגר משולבות בהמחשה, הומור ויצירתיות רבה".
אימון, אבחון, וייעול מערכי מכירה .
GSC- פתרון בשיווק לעסקים.
www.gsc2u.co.il
www.gsc4u.co.il
03-9562824,077-534444/6/7/9




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב